Activitats

Activitats realitzades per la Fundació Ibn Battuta, o en les que ha participat des de la seva fundació.

Activitats

COMMEMORACIÓ DEL DIA DEL MIGRANT

21 de desembre de 2015

El passat dia 18 de Desembre vàrem  commemorar el dia del migrant i vam recordar  a les víctimes d'aquest drama humanitari amb la lectura d'un comunicat i d'una ofrena floral al mar com a simbolisme de les vides perdudes en el procés migratori. En aquest acte vam comptar amb la presència de diversos representants polítics així com d'institucions com ara la presidenta del Parlament de Catalunya, Carme Forcadell; la responsable de l'Oficina d'Estrangeria de la Delegació del Govern a Catalunya, Elena Nieto i el vicepresident de l'AMB, Alfred Bosch. També hi han assistit, entre d'altres, el diputat de JxSí, Raül Romeva, el líder de Catalunya Sí és Pot, Lluís Rabell, i diputats de PSC, Ciutadans i PP, així com representants consulars de Mèxic, Luxemburg, Turquia, Guinea Bissau i el Marroc .

Cal destacar que aquest acte va ser realitzat juntament amb la participació de l'Organització Internacional de les Migracions (OIM), la Federació d'Entitats Llatinoamericanes de Catalunya (Fedelatina) i el Centre Euro Africà de Catalunya, amb la col·laboració de l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB). Dites entitats han demanat a la comunitat internacional un esforç per frenar les guerres i la violència que porta a milers de persones a abandonar les seves llars.